Останнім часом дедалі більше західних людей цікавляться буддизмом. Оскільки часто виникають ситуації, коли хтось видає себе за буддійського майстра, завжди виникає питання достовірності вчення.
Наші вчителі з Гімалаїв регулярно приїжджають на Захід, також і в Україну, читають лекції та дають посвяти – передачу сили. Це, насамперед, глава лінії Карма Каг’ю Його Святість Гьялва Кармапа XVII Тхає Дордже, а також другий за значимістю Лама нашої лінії Шамар Рінпоче. Крім того, на Захід приїжджають такі вчителі, як Джигме Рінпоче, Кхенпо Чедрак, Шераб Г’ялцен та Міпам Рінпоче.
Перший західний Лама, від якого багато хто вперше почув про вчення Діамантового шляху і отримав передачу методів, які ведуть до Просвітлення, — датчанин Оле Нідал.
Кармапа
Кармапа відомий як «цар йогів Тибету» і перший в історії лама, що свідомо перероджується. Заради блага всіх істот з великого співчуття він щоразу втілюється в нашому світі. Всі Кармапи вважаються випромінюванням Люблячих Очей (тиб. Ченрезіг, санскр. Авалокітешвара) – Будди співчуття і любові, що не розрізняє.
В перекладі з тибетської титул «Кармапа» означає «людина просвітленої дії» або «той, хто здійснює активність Будд». Таким чином, кожен Кармапа втілює у собі активність всіх Будд і проявляє саме ті її аспекти, які необхідні у певну епоху. Поява Кармап була передбачена Буддою в Ланкаватара-сутрі, Махасамадхіраджа-сутрі та Махапарінірвана-сутрі, а також у пророцтвах Гуру Рінпоче.
Всі Кармапи незадовго до смерті залишали листи, що містять точні описи обставин наступного їх переродження. У періоди між втіленнями Кармап усі повчання зберігали та передавали їх найближчі учні. Наступниками Кармап та власниками лінії неодноразово ставали Шамарпи («Лами в Червоній короні»).
В момент Просвітлення Перший Кармапа Дюсум Кхьєнпа отримав від ста тисяч дакін корону, пов’язану з їхнього волосся мудрості, яка дарувала йому знання минулого, сьогодення та майбутнього. З того часу над головою кожного Кармапи знаходиться синьо-чорне енергетичне поле п’ятикутної форми – так звана Чорна корона.
Другий Кармапа Карма Пакші згадується в книзі знаменитого мандрівника Марко Поло, який зустрічався з ним при дворі китайського імператора Хубілай-хана. Якось Кармапа не послухався імператора, і той спробував його стратити, проте не зміг – Кармапа проявив безліч дивовижних чудес і виступив у ролі миротворця. Натхненний його здібностями, Хубілай-хан став відданим учнем Кармапи і надав йому почесний титул «пакші», що у перекладі означає «учитель». З того часу багато Кармап були вчителями китайських імператорів і монгольських ханів.
Шістнадцятий Кармапа Рангджунг Рігпе Дордже отримав основні повчання всіх чотирьох шкіл буддизму Тибету. У 1959 після окупації Тибету китайськими військами Кармапа емігрував до Сіккіму. Завдяки його благословенню з Тибету було вивезено всі реліквії лінії.
Шістнадцятий Кармапа поширив буддійське Вчення по всьому світу. Головними помічниками у цій роботі стали його перші західні учні – данці Оле та Ханна Нідал. Завдяки їх зусиллям за три з половиною десятиліття було створено близько шестиста буддійських центрів та медитаційних груп лінії Карма Каг’ю у всіх куточках землі.
Нинішній Сімнадцятий Кармапа Тхайє Дордже (народився в 1983 році) був визнаний як справжнє втілення Кармапи, Його Святістю Кюнзіг Шамаром Рінпоче. Шамар Рінпоче – другий за значенням вчитель лінії Карма Каг’ю, і він відповідає за пошук Кармапи. Навесні 1994 року юному Кармапі вдалося залишити захоплений китайцями Тибет і опинитися у вільній країні, в Індії.
Кармапа живе у Калімпонгу на півночі Індії та освоює буддійське вчення за допомогою вчителів Каг’ю, таких як Кюнзіг Шамарпа, Кхенпо Чедраг та Семпа Дордже. Кармапа вивчає класичні філософські тексти, санскрит, тибетську та англійську мови, освоює комп’ютер, любить спортивні ігри. У майбутньому він хоче також вивчити одну зі слов’янських мов. Його Святість Кармапа медитує кілька годин на день, бере участь у багатоденних медитаційних ретрітах.
В момент Просвітлення Перший Кармапа Дюсум Кхьєнпа отримав від ста тисяч дакін корону, пов’язану з їхнього волосся мудрості, яка дарувала йому знання минулого, сьогодення та майбутнього. З того часу над головою кожного Кармапи знаходиться синьо-чорне енергетичне поле п’ятикутної форми – так звана Чорна корона.
Другий Кармапа Карма Пакші згадується в книзі знаменитого мандрівника Марко Поло, який зустрічався з ним при дворі китайського імператора Хубілай-хана. Якось Кармапа не послухався імператора, і той спробував його стратити, проте не зміг – Кармапа проявив безліч дивовижних чудес і виступив у ролі миротворця. Натхненний його здібностями, Хубілай-хан став відданим учнем Кармапи і надав йому почесний титул «пакші», що у перекладі означає «учитель». З того часу багато Кармап були вчителями китайських імператорів і монгольських ханів.
Шістнадцятий Кармапа Рангджунг Рігпе Дордже отримав основні повчання всіх чотирьох шкіл буддизму Тибету. У 1959 після окупації Тибету китайськими військами Кармапа емігрував до Сіккіму. Завдяки його благословенню з Тибету було вивезено всі реліквії лінії.
Шістнадцятий Кармапа поширив буддійське Вчення по всьому світу. Головними помічниками у цій роботі стали його перші західні учні – данці Оле та Ханна Нідал. Завдяки їх зусиллям за три з половиною десятиліття було ст
ворено близько шестиста буддійських центрів та медитаційних груп лінії Карма Каг’ю у всіх куточках землі.
Нинішній Сімнадцятий Кармапа Тхайє Дордже (народився в 1983 році) був визнаний як справжнє втілення Кармапи, Його Святістю Кюнзіг Шамаром Рінпоче. Шамар Рінпоче – другий за значенням вчитель лінії Карма Каг’ю, і він відповідає за пошук Кармапи. Навесні 1994 року юному Кармапі вдалося залишити захоплений кит
айцями Тибет і опинитися у вільній країні, в Індії.
Кармапа живе у Калімпонгу на півночі Індії та освоює буддійське вчення за допомогою вчителів Каг’ю, таких як Кюнзіг Шамарпа, Кхенпо Чедраг та Семпа Дордже. Кармапа вивчає класичні філософські тексти, санскрит, тибетську та англійську мови, освоює комп’ютер, любить спортивні ігри. У майбутньом
у він хоче також вивчити одну зі слов’янських мов. Його Святість Кармапа медитує кілька годин на день, бере участь у багатоденних медитаційних ретрітах.
Оле Нидал
У 1968 році під час медового місяця в Непалі, Оле Нідал і його дружина Ханна зустріли «царя йогінів Тибету» – Його Святість Шістнадцятого Гьялва Кармапу, духовного главу лінії Карма Каг’ю. Ця зустріч рішуче змінила їхнє життя: вони стали першими західними учнями Кармапи.
Після кількох років навчання у Гімалаях Оле та Ханна за дорученням Кармапи почали засновувати центри медитації по всьому світу, відкриваючи Заходу буддизм Діамантового шляху. Завдяки їхнім зусиллям за три з половиною десятиліття було створено близько шестисот буддійських центрів та медитаційних груп лінії Карма Каг’ю у всіх куточках землі.
Лама Оле Нідал – єдиний буддійський вчитель, який проводить 360 днів на рік, мандруючи навколо світу. Долаючи і географічні та культурні кордони, він відкриває ідеалістичним умам Заходу глибоку внутрішню мудрість Сходу.
Майстер медитації, Лама Оле Нідал приносить тисячам людей можливість реалізувати властивий їм потенціал, стан поза страхами та надіями, поза умовностями та обмеженнями. У своїх лекціях, бесідах, книгах, у безпосередньому спілкуванні зі своїми учнями Лама Оле розкриває шлях і мету буддизму Діамантового шляху традиції Карма Каг’ю та вищий погляд Великої печаті. Його життя і невимушений, свіжий погляд на світ ясно показують, чого може досягти кожна людина, якщо навчиться спочивати в просторі власного розуму.